En komiker gör debut.

Oj va längesen det var jag skrev här.
Det kanske är för att det inte har hänt nått speciellt på väldigt länge, tills idag.

Idag, kl 20:14 gick jag upp på scenen på Big Ben Comedy Club och körde 3 minuter standup...
Jag var sjukt nervös innan, men efter två öl släppte nervositeten lite.

Imorgon ska jag få se det filmade materialet och jag hoppas att det inte syns eller hörs hur mycket jag skakade på benen. Jag är även lite ovan vid mikrofon, ibland var den precis vid läpparna, ibland vid hakan och ibland vid midjan (nästan).

Men skämten flöt på ganska bra tycker jag. Har skrivit i två veckor nu, ändrat och pusslat om. Alla skämten utom det sista följer en röd tråd, och den sista blev en förlängd "one-liner", som satt sådär, får kolla på materialet imorgon.

Spontana reaktionen va att det var sjukt kul att stå på scen och få folk att skratta. Det är nånting jag alltid varit nyfiken på om jag klarar av och idag funka det.

Får se om jag får tid på Big Ben den 17:e, isådanafall så kör jag nog samma grej fast med bättre mic-kontroll.

Tjo flöjt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0