Bungy Comedy

Igår var det semifinal nr.1 i Bungy Comedy.
När jag kom dit fick jag se att jag var nr 5 på listan och det kändes bra för då slipper jag öppna och publiken hinner inte tröttna på standupen.
Från början skulle vi ha varit 22 st som tävlade om 10 platser i finalen, men folk dök inte upp så helt plöstligt var vi bara 17 som tävlade om 10 platser, vilket stärkte självförtroendet lite.

Jag hade turen att ha två riktigt bra komiker precis före mig som värmde upp publiken och när jag kom upp på scenen så kändes det som allt bara flöt jättebra. Kände mig lite stressad eftersom det var en tidsgräns på 3 minuter och jag hade inte tajmat mig själv så jag hade ingen aning om jag hade för mycket eller för lite material som jag tänkte säga. När jag märkte att jag hade för lite så slängde jag in en ny grej som jag kom på igår innan House of Comedy.
Jag hörde Özz's distinkta skratt flera gånger under mina tre minuter och när jag klev av kändes det riktigt bra.

I andra akten satte jag mig i publiken och sen väntade jag spänt på juryns beslut.
Det var förra årets vinnare Elina som räknade upp vilka som hade gått vidare och hon började med 4 killnamn sen sa hon "och här kommer tjejerna" och då trodde jag att resten av dom som gick vidare var tjejer så jag blev lite nervös, men till slut sa hon även mitt namn.

Nu blir det till att ladda inför finalen om två veckor!
Tills dess så kan ni titta på det här klippet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0