BungyComedy finalen...

Jajjemensan då va Bungy Comedy över och jag kom på.......... fjärde plats...      delad fjärde plats.

Jag är lite besviken över att jag inte kom i top 3 eftersom jag var riktigt nöjd med själva giget och publiken tyckte t.om. dom grova skämten. Men men, det är bara att gå vidare.
Det som suger mest är att dom som kom i Top 3 får tid på Skrattstock nästa år, nu måste jag fixa tid där på egna meriter.

En annan grej som hände igår innan tävlingen var att Özz berätta att Boulevard-teatern har blivit anmälda p.g.a. ett skämt jag drog där i lördags. Jag tyckte det var oerhört smickrande att någon tar mig på sådant stort allvar att dom känner att dom måste anmäla det. Özz fattade inte varför jag tyckte det var kul och jag visste inte om han skämtade eller om han var allvarlig.
Jag berättade det för Aron (Flam) och det första han sa va "grattis" och sen sa han att nu kände han sig underlägsen eftersom han aldrig blivit anmäld (vilket är konstigt eftersom samma kväll som jag blev anmäld så stod Aron på scen och körde 6 st barnporr-skämt.)

Hur fan kan man anmäla ett skämt? Vad förväntar dom sig hända? 
För det råder väl fortfarande yttrandefrihet i Sverige eller har jag missat nått sen alliansen tog över?
Vad förväntar sig en publik när dom går till en standupshow med enbart en massa UNGA, OETABLERADE komiker? "Har ni tänkt på det här med flygplansmaten?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0