Början på en komikers upptäckt

Kort summering:

Jag heter Petter Bristav
fyller 22 i april
born and raised i Skara
flyttade till Stockholm sommaren 2007
pluggar just nu på Sundbybergs Folkhögskola, med inriktning "FILM"
har sen några månader tillbaka jobbat för www.comedytv.se och har genom denna underbara arbetsplats kommit i kontakt med Sveriges komiker-elit. Jag har träffat Henrik Schyffert, David Batra, Björn Gustafsson, Måns Möller, Özz Nûjen, Hasse Brontén, Thomas Järvheden, Tobias Persson, André Wikström, Ola Söderholm, Michael Tornving, Björn Granath, Fares Fares, Petra Mede mfl.




nu har jag beslutat mig för att pröva på detta (i skrivande stund) hypade yrke. det är inget jag har bara fått för mig, jag minns att redan som barn var jag fascinerad av stå-uppare som Babben Larsson, Jonas Gardell, Ronny Eriksson som jag såg på "Släng dig i Brunnen" som gick på TV.



jag ska satsa först och främst på att uppträda på BungyComedy i Sthlm för att få en känsla för hur det är. Sen ska jag söka till StandupStar, en komiker-skola där Özz Nûjen är rektor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0