Henrik Schyffert

Tittade precis på klippet då Henrik Schyffert tog emot pris för bästa manliga standup-komiker förra året och blev om inte ännu mer sugen på att pröva på standup.

I sommar så ska jag verkligen se till att jag sätter mig ner och skriver lite material. Har enstaka skämt men tror inte att jag kan köra Zach Galifianakis stuk direkt. Får försöka skriva nått med lite flow tror jag.

Har även börjat fila på lite idéer på hur man ska kunna vidare-utveckla ComedyTV. 
Eftersom komiker är väldigt rädda för att deras material ska hamna på youtube och youtube-liknande sidor (typ CTV) så kanske det är bättre om man istället får dom att ställa upp på korta sketcher som är 1-2 minuter långa.

På så sätt riskerar komikerna inte att mindre folk kommer och ser dom för att dom redan har sett alla skämten på nätet. Jag har ju hunnit lära känna en hel del komiker som om man ber riktigt snällt kan säkert ställa upp på nån liten sketch då och då. Och sen en snowball-effekt på det.


Här är klippet med Schyffert


Kommentarer
Postat av: Viktor

Shit, grymt filmat!
Var det du?

2008-05-26 @ 16:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0