Woody Allen

Jag fattar inte hur jag har kunnat gå i 22 år och inte sett en enda Woody Allen-film. Visst, jag visste om att han är en erkänd komiker och skicklig regissör men av någon anledning så har det aldrig blivit av att jag har dykt ner i hans geni innan.

Tills igår...

Jag såg filmen "Annie Hall" och hade stundtals riktigt svårt att andas. Woody Allens och Diane Keatons kemi är svårslagen, replikerna är snabba och snyggt formulerade, fast bäst är det när Woody bryter fjärde väggen och pratar med publiken, tror knappast det var första filmen som använde sig av den här tekniken, men det var utan tvekan det bästa exemplet på det.
Om ni tycker om humor så ska ni absolut se den här filmen,
vi snackar om filmen som snodde Oscars-statyetten för "bästa film" rakt under näsan på "Star Wars"

Nu ska jag ta reda på vilka mer Woody-filmer man borde se.
ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0