Jävla CSN, fuckar upp mitt liv gång på gång.

Det var tänkt att jag skulle plugga på Medieskolan i höst, en utbildning som kostar mig 120.000.
Jag hade sökt studiemedel och ett merkostnadslån på ca 70000 hos CSN och skulle ta ett vanligt banklån för dom resterande 50000.
Men för att ta banklånet var jag tvungen att ha godkännande från CSN först och när jag ringde till CSN idag så berättade en kvinna vänligt för mig att jag bara kan få studiemedel för 16 veckor. VA?!?!  16 veckor, jag ska ju plugga i 54 veckor!!  - sa jag inte.
Hon berättade att man kan få studiemedel för sammanlagt 80 veckor på gymnasienivå, och det visar sig att Medieskolans utbildningar är gymnasiala, och jag har redan använt 64 veckor.

Så mina val är nu att antingen gå utbildning och försöka klara mig utan CSN stöd i NIO OCH EN HALV MÅNAD, eller försöka hoppa av kursen SAMMA DAG SOM DEN BÖRJAR - vilket jag kan tänka mig inte kommer bli billigt.

Yippie!

Kommentarer
Postat av: Johan

CSN består av en bunch of motherfuckers, hoppas du löser det för det låter som en spännande utbildning... BTW gillar din standup, men ännu mer gillar jag hela idén bakom den här bloggen, så fortsätt gärna skriva! Och - har du några tips för en annan ung aspirerande komiker som förhoppningsvis "snart" flyttar till Sthlm? Hur fixar man scentid på klubbarna? (Nån polare snackade om att några klubbar KRÄVER video på tidigare gigg...?) Anyhoo.

2009-08-27 @ 20:00:23
URL: http://www.thulecomedy.se
Postat av: Petter

Ja, som tur är så har det löst sig så att jag får ta ett banklån istället. Det spelar egentligen ingen roll om jag blir skyldig CSN pengar eller en bank.

Tackar för komplimangerna, både för standupen och bloggen. Såg på din blogg att du är i sthlm under festivalen.



Mitt tips är att ta kontakt med Laszlo och Tomas på [email protected]

det är dom som driver Big Ben på Söder. Eller Mike Räsänen som driver komikaze.se och klubben med samma namn. Var beredd på att det finns många komiker och få tider i sthlm, så det gäller att vara ute i god tid.

Videoklipp är inget måste, men det underlättar för bokare.



Kom fram och hälsa ifall du ser mig på festivalen.

2009-08-28 @ 16:32:14
URL: http://enkomikerupptacks.blogg.se/
Postat av: Johan

Tack för tipsen. Ska maila på förslagen. Du var inte på Bill Burr i fredags? Den mannen var galet bra och hade dessutom den goda smaken att köra mycket "nytt" (jmf med showerna släppta på DVD). Synd på en halvfull salong bara, men så är han ju ingen jättekändis i Sverige...

2009-08-30 @ 22:34:55
URL: http://www.thulecomedy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0