Standupgalan 2009

Imorgon är det dags för den årliga Standupgalan.
Det blir min första och det ska bli jävligt kul. Jag har faktiskt turen att få vara lite delaktig i showen. Jag har så mycket som TVÅ repliker i en sketch, sen så ska jag även sjunga litegranna.
Men hursomhelst så tänkte jag passa på att förutspå vinnarna imorgon. 

Årets Skrattstock
Årets vinnare: ROA Produktion: För deras storsatsning med Stockholm Comedy Festival, som garanterat kommer bli en succé.
Förra årets vinnare: Morgonsoffans webbsida

Juryns Hederspris
Årets vinnare: Lasse Karlsson: En gammal räv som alltid levererar, borde vara mer uppskattad och känd hos den stora massan än vad han är men har tyvärr ett "lätt att glömma"-namn
Förra årets vinnare: Magnus Betnér

Bästa nykomling
Årets vinnare: Aron Flam: Är unik i branschen, iaf i Sverige. Har gjort lite av en kometkarriär och är väldigt populär hos både komiker och publik.
Förra årets vinnare: Björn Gustafsson

Tändstickan
Årets vinnare: Ingen aning: Eftersom dom inte gav nån motivering förra året är det svårt att lista ut vad dom går på när dom ger priset till någon. Men om jag blir tvungen att gissa så gissar jag på Petra Mede
Förra årets vinnare: Björn Gustafsson

Bästa Kvinnliga
Årets vinnare: Zinat Pirzadeh: Just an educated guess
Förra årets vinnare: Babben Larsson

Bästa Manliga
Årets vinnare: Fredrik Andersson: Jag får gardera mig lite där. Jag vill egentligen skriva Özz men jag tror inte att han kommer vinna sålänge han sitter i juryn. Fredrik har jag sett utvecklas något kolossalt sedan jag såg honom för första gången för ca 2 år sedan, om det är någon som verkligen brinner för konsten så är det Fredrik.
Förra årets vinnare: Tobias Persson

Kommentarer
Postat av: Träskbävern :)

Ska du sjunga! Det ska bli kul att höra :)



Ang förra inlägget så kan du få gå mitt sista år på gymnasiet om du vill, helt gratis...



Krääm

2009-08-24 @ 22:56:00
URL: http://emmawessleus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0