Roast igår.


Igår tog jag med min vän Johannes på roasten av Markoolio. När vi kom till Berns så hade precis roasten av Robert Gustafsson avslutats och det var lite synd för alla jag pratade med sa att Roberts roast va utan tvekan den bästa under säsongen och att Rheborg va grym som fan.

Men vi hade kul även under Markoolios roast. Batra började starkt, sen var det Cecilia Frodhe som inte hade en aning vad hon gjorde på scenen. Om hennes plan var att gå upp och förstöra stämningen genom att inte vara rolig så lyckades hon verkligen.
Efter det var det Petra och hon var så bra som bara Petra kan vara. Folk berättade att under första roasten så hade hon improviserat en hel del och det blev lite sisådär men i markoolio-roasten så verkade hon följa hennes papper till punkt och prickar. Bäst var hon när hon bad Cecilia ta ut pinnen ur röven
André Wikström gick upp efter Petra och var lika briljant när han gav sig på "okände" Fredrik Andersson genom att läsa upp en recension Fredrik hade fått efter ett gig.
Efter André gick Fredrik upp och spann vidare på det som André hade sagt, och var enligt mig kvällens höjdpunkt eftersom han inte får något gratis när han går upp. När Glans eller Batra står på en scen så tänker folk "det här är Glans/Batra, nu kommer jag få skratta".  Fredrik har inte den lyxen, än.
Sist upp var Magnus Betnér och för att hålla mig kort så kan jag säga att han levererade.

Efteråt så satt vi kvar på Berns, Fredrik fixa in oss "backstage" eller vad man ska kalla det. Det var ena balkongen på Berns. Mycket öl, vin och snack om standup. Efter att Berns stängde så följde jag, Jessica (Karlén) och Magnus (Betnér) med Soran hem. Soran bjöd på Whiskey och det är nog anledningen till att mitt huvud dunkar idag. Tack



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0