Göteborg och Tiny

Ännu en bra vecka snart över.

Kl 13.00 i onsdags så satte sig Aron, Jonatan och jag själv i Arons föräldrars bil och körde ner till Göteborg. Vi ville ta vägen via jönköping men tog fel väg över vättern och det tog nån timme extra.
Väl i göteborg blev vi bemötta av Riku på klubben "Kul på Svenska" och han var riktigt trevlig. Det bjöds på dricka och god mat. Kvällen inleddes med två göteborgskomiker som hade det aningen tufft innan det var dags för Jonatan. Han gjorde ett bra gig, skrattade hjärtligt åt att han gav sig på några av mina vänner som var där och stöttade.
Efter pausen så gick Aron upp och påade mig alldeles lysande, gav mig mycket sympati från publiken redan innan jag hade gått upp på scenen. Att jag hade 5-6 vänner i publiken hjälpte också till.
Efter mig gick Aron upp och var lysande. Allt som allt en toppenkväll i gbg.
Det enda negativa var att vi var tvungna att åka hem direkt efteråt och kl 05.00 var vi hemma i sthlm igen.
Obs. jag gick upp 4 timmar senare för att åka till skolan.

På torsdagskvällen var det Tiny Comedy på Southside som gällde. När jag kom dit var jag helt slut i huvudet p.g.a. brist på sömn och dom tre första komikerna gick upp och körde ganska grovt material som inte gick hem hos publiken, vilket fick mig att känna att mina 7-8 minuter skulle bli katastrof.
När jag kom upp på scenen sa jag att publiken gjorde rätt i att inte skratta åt grova och låga skämt och att nu skulle det bli mer "gammal hederlig" standup. Fortsatte med att säga att jag ska inte gå över gränsen, jag är inte den typen av komiker, och när jag började köra mitt material så fattade publiken vinken och jag fick skön respons.
Sen var det bums hemmåt för att vila upp mig inför fredagen som jag kommer skriva om imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0