Oktober.

Oktober har varit en väldig bra månad och ser ut att bli den bästa på länge.
Hade ett gig på Norra Brunn som jag skrev om i förra inlägget.

Måndagen därpå så åkte jag till El Mundo för att titta på när Messiah och David uppträdde. Så fort jag kom in så frågade David om jag ville följa med honom till Täby och uppträda för El Giganten och tjäna 500kr, vilket jag självklart ville och mitt första företagsgig var ett faktum. Det gick väldigt bra, så pass bra att killen som arrangerade det sa "du kommer väl tillbaka nästa måndag och måndagen därpå?".

Idag har jag lite av en klump i magen. Ska bila ner med Aron Flam och Jonatan Unge till Göteborg för att uppträda på en klubb som heter "Kul på Svenska". Jag är inte ett dugg nervös över giget, utan själva bilresan med A&J, "the dynamic jew-o" som Isak kallar dom.

Imorgon kan man se mig på Tiny Comedy i Zinkensdamm, dom har bytt lokal så jag är väldigt nyfiken på hur det ser ut och om det kommer bli en bra kväll.

Men det är nästa vecka jag ser fram emot mest! På onsdagen blir det Oslipat i Malmö tillsammans med bl.a. Jesper Rönndahl och Måns från "Anders och Måns". Dagen därpå beger jag mig till Lund för att uppträda på Erik Böréns klubb "Prick Prick" i AF-borgen, då är det i princip samma lineup som kvällen innan.

Hepp... nu ska jag packa inför bilresan ner. Är lite dålig i magen efter en kort utgång igår, är rädd för att jag kommer "gasa" ihjäl Aron och Jonatan i bilen.

PS. Vi är lediga från skolan onsdag/torsdag, så mamma du behöver inte oroa dig för att jag missar något den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0