Oslipat och Prick Prick

Vilken vecka!
Jag och Martin Lagos kom till Malmö i onsdags runt kl 16.00 och strosade runt ett tag, fikade och tog en öl innan vi gick till Tangopalatset där Oslipat håller till. Andra som skulle uppträda samma kväll var Jessica Karlén, Cecilia von Strokirch, Måns Nilsson, Teresa Tönisberg och Jesper Rönndahl.
Jag gick upp efter Jessica som var första komikern. Innan henne hade Marcus och Fritte, iklädda lederhosen, reclaimat Oktoberfesten från Nazisterna.
Mina 7 minuter gick riktigt bra. Top 5 of all time. Publiken var med från första början och jag hade riktigt jävla kul på scenen. I pausen fick jag bl.a. höra att det hade sett ut som jag hailade på scenen när jag tackade publiken (inget jag gjorde med flit).
Värt att nämnas är att den kvällen var Jesper Rönndahl brilliant. Jag hade bara sett honom köra 7 minuter innan på komikerfestivalen på Norra Brunn, men nu körde han betydligt längre än så och det var såååååå bra.
Efteråt var det öl och snack på puben mittemot Tangopalatset, mysigt värre.

Torsdagen spenderades hemma hos Marcus Johansson tillsammans med Martin Lagos. Vi spelade Buzz: Hollywood Quiz (jag vann) och en hel del GTA4. Sen mötte vi upp Erik Börén och åkte till Lund. Prick Prick hade i princip samma lineup som dagen innan på Oslipat, och det gick även bra där, även om det inte riktigt var samma känsla efteråt så var jag extremt nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0