Att lägga ett dödfött barn bakom sig...

En gäst har skickat ett argt mail till Norra Brunn ang. mitt senaste gig där under festivalveckan. Jag är osäker på om det är samma kvinna som gav sig på Peppe samma kväll, det skulle inte förvåna mig. Jag fick mailet vidarebefodrat till mig idag och följande är ett utdrag ur mailet:

"Vi såg den här killen som pratar om dödfött barn för tredje gången ( såg han med betner och özz ) och det är lika dåligt varje gång. Jösses vilken dålig kvalité. Varför ska man betala 150 i entré för att för att se en bra komiker och resten är under all kritik!!!"
Hon skrev "för att" två gånger, det är inte jag som har gjort det.

"Dödfödda barnet"-skämtet var det absolut första jag skrev när jag satte mig ner för att knåpa ihop det som skulle bli mina första 3 minuter standup för lite mer än ett år sedan. Av den simpla anledningen så har det skämtet en speciell innebörd för mig.
Det är ett kort skämt och punchen är oväntad, och jag har fått många komplimanger från kollegor för just det här skämtet. Det har kommit att symbolisera mitt första år som komiker. Provocerande fast med en tanke bakom det hela.

Men det är nog kanske dags att slopa det nu. Jag känner att jag har utvecklats väldigt mycket på det här året, främst tack vare varma själar såsom Özz, Klas och Peppe som ger mig tider och chansen att fortsätta utvecklas.
År 2 som komiker har bara börjat. Jag ska ge mig på den ädla konsten att konfa standupkvällar, jag ska lägga ner mer tid på att skriva återkopplingar, och jag ska gå på improvisationskurser för att bli bättre på att snacka med publiken.

Än så länge är standupen en sidogrej jag gör bredvid mitt filmpluggande och mina filmambitioner men vem vet, det kanske är År 2 det slår över till Standup på heltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0