Vecka 6

Som jag skrev i något tidigare inlägg så var v.5 en riktigt bra vecka. Därför hade v.6 mycket att bevisa, och jag blev inte besviken.
I tisdags var jag och tittade på första inspelningen av Roast på Berns. Förste man till rakning var Johan Glans och dom som roastade var Håkan Jäder, Petra Mede, David Batra, Nour El Refai, Henrik Schyffert och Fredrik Andersson.
Det var en jämn roast, förutom att Håkan Jäder var fullkomligt brilljant. Folk har frågat mig i efterhand "va sa han, vad gjorde han?" men jag minns inte. Jag minns bara att han var bäst.

Efter 45minuters paus var det dags för nästa roast. Henrik Dorsin var den utsatte och dom som roastade honom var Michael Segerström, Petra Mede, Måns Möller, André Wickström, Robin Paulsson och David Batra. Den här roasten var aningen segare men André var grym som vanligt fast kvällens höjdpunkt var Dorsins försvarstal i form av en kuplett som jag kan garantera kommer klippas sönder i teve.

Torsdagen spenderades på Tiny Comedy. Jag var eminent DJ hela kvällen och gjorde ett inhopp som komiker i andra halvan. Jag fick en bra start men tappade publiken någonstans i mitten och hade inte energin till att jobba tillbaka dom så jag avslutade lite tidigare än planerat och åkte hem.

Igår gjorde jag årets första gig utanför Stockholm. Jag, Isak, David, Branne och Melody bilade upp till Falun där Isak har sin klubb "Norrare Comedy". Det blev en riktigt bra kväll och jag fick lite revansch för det lite sämre giget på Tiny. Publiken, som bestod av ett 50-tal ungdomar mellan 16-20, var med på noterna och var inte alls rädda för att skratta åt lite grova skämt. Bäst igår var ändå Isaks improvisation om att köra upp saker i röven, skumt ja, men otroligt kul!

Även fast det bara är två dagar kvar på v.6 så betyder det inte att det roliga är slut. Idag ska jag filma en sketch med Özz som kommer visas när han roastar Johan Rheborg. Imorgon åker jag till GBG för att ännu en gång filma Magnus, det låter som att jag inte vill, men det ska bli kul att se vad han har att säga om GBG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0