Laughs at the Liffey.

På sistone har det dykt upp flera engelska standupklubbar i Sverige. En i Sthlm och två i Skåne om jag inte minns fel. Jag antar att det är ett bra sätt för oss svenska komiker att träna ifall vi någon gång skulle få för oss att åka över till England eller USA och försöka oss på en standupkarriär där.

Igår körde jag mitt första gig på engelska och det var på läskigt och lärorikt. Min engelska är inte vad den en gång har varit vilket ledde till att jag snubblade på vissa viktiga ord.
Men rent generellt så var det ett lyckat gig. Fick igång publiken direkt med en ny oneliner som satt perfekt, och tråkigt nog funkar nog bättre på engelska än på svenska.

Imorgon blir första giget i år på Norra Brunn, jag gigar tillsammans med Soran Ismail, Mårten Andersson och Karin Adelsköld. Kommer bli riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0