Norra Brunn den 30/1 2010

"Grief can take care of itself, but to get the full value of joy you must have somebody to divide it with."
- Mark Twain.

Igår delade jag sann glädje med många, och det var underbart.
Karin var orolig innan men var en riktigt bra konfa och hon fick in en riktigt bra balans mellan material och publiksnack. Soran gick upp och hade publiken från första början och jag blev extremt taggad av att se honom.

Jag drack en redbull i pausen som kickade in ca 2 minuter innan jag skulle gå upp på scenen. Kände hur jag började bli tankspridd och hur jag skakade lite. I efterhand inser jag att det var nervositeten som kom ovanligt sent. En impuls innan resulterade i att jag öppnade kvällen med 3 nya one-liners. Jag kände mig som Rodney Dangerfield när jag stod och levererade one-liner efter one-liner rakt upp och ner.

Två tanter precis till vänster om mig börjar prata och först väljer jag att ignorera dom men dom fortsätter så jag blir tvungen att fråga vad dom håller på med, varpå den ena berättar att hon översätter skämten åt den andra tanten. Istället för att fortsätta så tittar jag på tanten och återberättar punchen på förra skämtet, fast på engelska och i fel ordning med flit; "I stole money from a hobo, and he spit in my face", något som resten av publiken tyckte var ofantligt kul. Efter "Döfödda barnet"-skämtet vände jag mig återigen mot tanten och översatte "I had sex with my sister, and she got pregnant, but it was dead.".

3 minuter senare var jag klar och lämnade plats åt Mårten som enligt Soran hade lovat att göra "the-gig-of-his-life", nu har jag bara sett Mårten uppträda ca 5 gånger, men igår måste ha varit ett utav hans bättre gig. Även han drog in tanterna till vänster och avslutade med att t.o.m. få då att skratta så tårarna rann.

Det var helt enkelt en riktigt bra kväll på Norra Brunn den 30/1 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0